Watson (1926) kens the name is frae Fionn Èire, meanin white Ireland an it "doubtless refers tae the white sands o the estuary". The dative Èireann gied rise tae the uiss o the Inglis erne in ither local names sic as Invererne, Cullerne an Earnhill.
Its it mair likely that the name is frae the Pictish spoken in the area. The Pict-Scot union o 843 brought in Gaelic, Maxwell (1896) kens the Fin is frae the Pictish Pit, as in Pitlochery. The orn is simply 'river', frae the Scots Gaelic abhainn, an Auld Welsh afon. The Gaelic influence wis soon cowped by the sons o Malcolm Canmore who brocht in an ancestor o moderen Scots tung frae the Northumbrian bylied. Ken the lack o places stairtin wi Fin- an Pit- in the Gaelic speakin regions o the wast coast.
Fowk hae bed aroond Findhorn frae mair nor three thousan year. In 1986 biggin work kythed a clay burial urn containin the remains o a quine o twenty five year an her bairn.
- 1548 – The ceety of Nuestra Señora de La Paz (Oor Lady o Peace) is foondit bi Alonso de Mendoza bi appyntment o the keeng o Spain an Haly Roman Emperor, Charles V.
- 1740 – Maria Theresa (picturt) taks the throne o Austrick.
- 1818 – The Convention o 1818 is signed atween the Unitit States an the Unitit Kinrick, that settles the Canadae–Unitit States mairch on the 49t parallel for maist o its lenth.
- 1977 – Rock baund Lynyrd Skynyrd's plane crashes. Lead sangster Ronnie Van Zant an guitarist Steve Gaines perish in the crash.
- 2011 – Libie Ceevil War: Naitional Transeetional Cooncil rebel forces captur oustit Libie dictator Muammar Gaddafi in his hametoun o Sirte an kill him shortly thareefter.